Waarom weer restaureren?

In blog Start Ford Taunus 2.3 GT restauratie melde ik dat 1 van de redenen voor de vernieuwde restauratie de versleten motor was, maar er waren natuurlijk meer oorzaken. Dat zijn o.a. :

  • De versleten 2.8i motor
  • Aanpakken van de wielophanging
  • Vervangen van geharde voorruit door gelaagde voorruit
  • Door de inbouw van het luchtfilterhuis van de injectie was er geen ruimte meer voor de droger van de airco, waardoor de airco niet meer werkte
  • Onder de motorkap was nog niets aan de auto gedaan en zag alles er vies en vuil uit
  • De spatborden waren nog niet van de auto geweest en het is bekend dat daar vaak roest onder zit
  • In de stalling was er tegen de auto aangereden en was de voorkant beschadigd en waren er nog 2 krassen op gekomen
  • Tijdens monteren van de voorruit ben ik uitgeschoten met een schroevendraaier, wat een put in de lak veroorzaakte

Dus genoeg redenen om de boel goed aan te pakken.

 

De beschadiging aan de keienvanger
De beschadiging aan de keienvanger

Geef een reactie